Kunst maken in Museum Vrolik

Mogelijkheden

Vanaf de renaissance bestaat er al een innige band tussen anatomie en kunst. Denk bijvoorbeeld aan beroemde kunstenaars als Leonardo da Vinci, Michelangelo en Albrecht Dürer, die het menselijk lichaam uitgebreid onderzochten en deze anatomische kennis gebruikten in hun kunst. Museum Vrolik leent zich dan ook uitstekend voor creatieve projecten.

Veel beeldend kunstenaars, anatomische tekenaars, en andere illustratoren en creatievelingen gingen u voor en hebben onze preparaten als model of bron van inspiratie gebruikt; zie hieronder enkele voorbeelden. In Museum Vrolik kunt u clipboards lenen om zelf aan de slag te gaan. In de toekomst zullen er ook krukjes aanwezig zijn om tijdens het tekenen op te zitten. Tekenmaterialen – zoals papier en potloden – dient u zelf te verzorgen.

Neem contact met ons op om informatie te verkrijgen over de beschikbaarheid van de krukjes en clipboards, en om deze materialen te reserveren.

Anatomische studie van Leonardo da Vinci